Realitatea – o carte proastă?

Recunosc, m-am lăsat greu convinsă să încep să scriu mystery&thriller. Ca amatoare de gen am avut parte și de cărți bune și de scrieri care m-au dezamăgit. Am încercat – și sper să fi reușit – ca textele mele să fie bine închegate și credibile. Partea asta cu credibilitatea mi se pare cea mai teribilă provocare. Dacă la finalul cărții cititorul spune că romanul pare desprins din realitate, atunci ai reușit. În principiu este vorba despre îmbinarea unor elemente din realitate cu ficțiunea în proporții rezonabile, în funcție de poveste.

Întrebarea e ce naiba facem când realitatea este… greu de crezut? Cum e asta, frate? O gașcă de 100 de persoane se ghiftuiesc într-un restaurant din Spania. Spre finalul parangheliei o pun de un dans de care e folosesc ca să o taie  fără să plătească. Și figura le iese, pentru că nimeni nu anticipează mișcarea. Iar oamenii veniseră pregătiți: mașini cu numere false, adrese imaginare, tot tacâmul. De altfel se pare că nu era prima ispravă de acest fel a găștii.

Ridicolul, însă, de-abia acum vine! Se pare că autoritățile sunt pe urmele lor, pentru că petrecăreții de profesie au postat poze și filmulețe pe Facebook. Pe bune? Cât de bătuți în cap să fie? Dacă băgam eu așa ceva într-o carte, dădea Măria Sa, cititorul cu huo! Și pe bună dreptate…

Leave a Reply

